#1226

 I fredags så hamnde vi i nusnäs på kvällen

men vi skulle inte dit för att köpa dala hästar

Utan vi var till festplatsen Bliktpunkten 

Och Larz kristerz

Jag har haft många bilder därifrån

för vi har vart där flera gånger på dom

Men det är bilder som försvann för mig då hårddisken gick i kras 

som så många andra bilder 

Men det var ju rättvik som var denna dag och classic week kalaset

som hade sin start nu i fredags och slutar nu nästa fredag eller torsdag

jag skulle dit och fota tänkte jag

men under olika omständigheter så blev det inte så

vädret var en stor orsak 

regn och regn och åter regn 

så vi åkte till nusnäs som inte alls ligger så långt därifrån

fick oss lite mat där också 

eller fick å fick men vi åt oss mätta i varje fall 

grillat var på menyn där

super gott

strax före 21,00 i vanlig ordning så drogs musiken igång

men vart var peter i bandet

jo han kom efter andra låten upp på scen

Det var inte många själar som hade letat sig hit denna kväll 

denna mörka regniga kväll vid sjön siljan 

klart många var nog i rättvik

många var nog hemma i stug värmen denna råa kalla kväll

men vi var där

Och nu så kommer det ett men igen

Men dom såg trötta ut

nästan lite tråkiga av sig

klart dom har inte vart hemma nu på snart 3 veckor

lång turne

klart att det sätter sina spår i kroppen

och regnet som öste ner på plåt taket

så det nästa över rösta musiken för dom

 

och nu så kommer det ett men igen 

och det är ju även så att min fru har tröttnat på dom för länge sedan 

och när man är två och åker ut

ja då kan det bli problem eller tråkigt om den ena eller den andra

inte tycker om det man åker på

men vi dansade 4-5 danser i alla fall

och jag brukar aldrig dansa nykter

men nu så fick jag göra det för det var jag som körde i vanlig ordning 

Frugan har kanske rätt i alla fall att vi har vart på dom allt för mycket

och i för många år nu

men det är inte bandet som spelar som är prio sa jag

det är för att komma ut en kväll och ha roligt

tror du att dessa ungdommar som var här ikväll

lyssnar till larz kristerz i veckorna 

(Jo det kanske dom gör varför inte ) 

Men inte lika mycket som mig skulle ja tro

det är inte bandet som är viktigt det är att komma ut som är viktigt

men jag måste ju medge att dom är för roliga att fota

och jag känner mig trygg när jag fotar dom 

men inte denna kväll det var nått som inte stämde 

 

men kent på sin keyboard  

han var det fart på i vanlig ordning han ger allt och lite till

ja förstår inte hur han årkar 

kvällen innan så hade dom vart i nyköping

sedan upp till dalarna och nusnäs

för att sedan på natten åka neråt i landet igen

det är nog ingen semester att vara ett aktivt dansbands heller

men jag kan väl tycka till lite att arangören till dom

kunde väl tänka till lite och försöka att lägga spelningar

på rad genom sverige så dom slipper upp och ner för att sedan upp igen

vi packade ihop kl 23,00 och körde mot rättvik igen

och till ännu mera regn skyfall vill jag kalla det för 

tur att man har tak på bilen 

https://pentaxfoto.jalbum.net/P%C3%A5%20scenen/Larz%20Kristerz/Bliktpunkten

8 kommentarer:

  1. Good photos. Looks like lots of fun :-D

    SvaraRadera
  2. ...I know that they are favorites of yours.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Have had them as favorites for many years now
      Thanks Tom

      Radera
  3. I love how they play band with that red uniform

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, those are nice colors
      Thanks roentare

      Radera
  4. Great photos of the band performing. Love their red uniforms, my favourite colour. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much Bill
      My favorite color too

      Radera