#88

Allt känns så hopplöst

Nu så tjatar windows att jag ska uppgradera till

windows 11 igen

jag har haft det intstallerat tidigare i datorn och jag tyckte om det

men jag tog bort det och ladda ner en ren version av windows 11

för att sedan göra en ren installation av windows 11

utan att ha windows 10 i botten 

men det gick inte

denna dator klarar inte av windows dator står det då

när man försöker att installera windows 11

från grunden 

man måste tydligen ha windows 10 i botten

än så länge 

och då tycker jag det blir kaka på kaka om man säger så

*

Någonting annat som jag tycker är hopplöst

det är nuvarande el priser i landet

vi är inte så drabbade själva
 förra räkningen låg på 930 kr

och den senaste låg på 1300 kr

men den finns folk i min närhet som har haft en el räkning på

8000 kr och 11,500 kr 

och ser man i media så finns det folk som har en el räkning

på allt i mellan 10,000 till 20,000 kr 

El har vi säger dom som vet !!

vi har El i överskott så vi säljer el till andra länder 

men ändå så räcker inte elen till till oss här i landet

så därför måste vi köpa in el från andra länder

när det är som mest förbrukning av elen

hur kan det komma sig att det är så !!

Om jag får tycka till

så säger jag att det beror på en oansvarig

energi politik från regeringen 

dom tror att det ska räcka med sol paneler och vind snurror

för att driva landets el beroende 

men på vintern så blåser det sällan

och inte så värst mycket sol heller här uppe på

norra halv klotet

*

sedan så känns det hopplöst med

dom nya bensin och diesel priserna med skatt+moms

vad kostar en liter diesel idag !!

väl uppe i 21 kr väl

och bensinen följer med den med + e85

snart har vi inte råd att åka till jobbet med bilen

det är ett riktigt arbetar parti

 vi har i den nuvarande regeringen !!

det inte folk tänker på....... tror jag !

det är att även att allt andra kommer att bli dyrare

i landet

så som mat och övrigt livsmedel 

kläder skor målarfärg verktyg  ja allt som går med transport

läste om ett åkeri som hade en diesel kostnad

på 40,000 kr + lön till anställda på det

bönder som lägger ner för det är för dyrt att driva

sina maskiner 

ja jag vet inte men det känns rätt så hopplöst just nu 

och jag undrar hur länge det tar innan sverige stannar helt 

hoppas att dom har en plan

hur det ska lösas 

men läste i tidningen

att det kan finnas en risk att diesel blir

ända upp till 30 kr litern 

om det var till år 2024 dom räknade till

för vi måste följa med EU påslag per liter

säger dom i alla fall !

jag kan se det så här om det

inget av detta går till vägar och underhåll 

inte allt !!

utan jag kan se det så här i stället

detta är en ren handling att tvinga på oss att köra el bil

i framtiden 

men då behövs det mycket El 

då är vi där igen !!

ja jag får inte ihop det 

hjälp mig ;-)

 

2 kommentarer:

  1. ...I have an old Apple computer and it's working well.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Apple computers are of a high quality
      they work for many years
      I would like to own one but they are expensive to buy I think

      Radera