#69

 En bild av dagen


Jag gillar att skotta snö !!

kanske inte så vanligt men ändå

jag gillar att skotta snö när det går lätt

som igår och idag

vi har minus grader så snön är lätt 

jag har även en snö slunga

i beredskap 

jag gillade att skotta snö även som barn då jag var hos min mormor i kopparverket Riddarhyttan

där så var det en jätte stor infart till husen

och till det stora huset det gula

som vi kallade för slottet

där på den stora planen drog jag bort snön

långt innan snö plogen kom

snöplogen som kördes av utter eller av bolaget 

det kommer jag inte ihåg nu

men chauffören vinkade glatt när han åkte förbi

med traktorn vart fall


2 kommentarer:

  1. ...we had so little snow yesterday that I used a broom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. This week it will be warm weather here at home
      several plus degrees

      Radera