#112

 För att ta ett avbrott från jim Reeves 

och övriga gamla godingar

så fick jag fram en annan klassiker 

Dansbandet Thorleifs 

jag gillar dansband i allmänhet 

lyssnar mycket på dom under sommaren 

och är det något dansband som jag högaktar 

så är ett av dom Thorleifs 

gillar jag dansbands musik så är det ifrån 1970 tal

det var väl det årtiondet som dom var som bäst 

och stod som högst i kurs skulle jag tro 

jag menar ska man lyssna på dansband

ja då ska det även låta som ett dansband 

har en del och samlar även på Thorleifs  

vinyl skivor 




6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Thanks Bill
      A classic band that no longer plays

      Radera
  2. Kanske har jag alltid gillat dansband, kanske är det först nu kan erkänna att jag gör det. Jag blir glad av dansbandsmusik. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här
      kom ihåg hur det var tidigare då smög man att man gillade dansband
      idag så hörs det över allt
      på jobbet och i raggarbilarna
      Tack Tony

      Radera