#107

 Likt The Bluesband

så upptäckte jag Dave Edmunds på teven

även det av en musik Dokumentär på teven

då var även Nick Lowe med i programmet 

och detta var i vanlig ordning på 1980 talet

jag tyckte även detta lät bra

inte alls som den värsta 80 tals musiken 

som rådde då 

enligt min mening och mitt tycke så stod musiken still

under 1980 talet 

det var inte så mycket musik då som

gillades av mig vart fall 

till och med dansbanden började spela

någon konstig form av disco musik 

för att hänge med i utvecklingen 

men det handlar om tycke och smak naturligtvis

många i min ålder tycker att 1980 tals musiken är den bästa 






6 kommentarer:

  1. ...he's new to me, thanks for the introduction.

    SvaraRadera
  2. Blues based rock and folk based rock never age. In the 80s a number of bands had heavy, lead-footed beats-- but there was much that was good. Over 50 years as a radio guy had me playing a LOT of different music.

    SvaraRadera
    Svar
    1. For me, country and rock music are closest to me
      but I also like other music style
      but the roots lie in country and rock music for me
      also nice folk music
      Thanks Bill

      Radera
  3. Jag köpte LP'n Get It under 1977, köpte på mig de LP som Dave Edmunds släppte under åren efter. Även någon LP med Rockpile blev det.
    Robert Gordon är en kille som jag tycker hade en likande stil som Edmunds.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja verkligen ja gillar robert också det kommer snart en vinyl från han
      tack Tony

      Radera