#114

 Stört regn i Januari månad 

är ju helt och hållet helt värdelöst

då marken är frysen fortfarande så kommer inte regn vattnet

undan någonstans 

utan det letar sig till den lägsta punkten hela tiden

och den längsta punkten här hemma

det är infarten till källaren så klart



så man får bygga vallar av grus bort ifrån källaren på huset

detta är första gången sedan 1987 då vi köpte huset

jag har fått gjort så här

marken är stel frysen vattnet sjunker inte undan

Nog skulle jag vilja ha en halv meter snö i stället

i stället för detta

vi bor på en konstig del av landet

söder så har dom både snö och storm

i norr så har dom snö väder just nu

här har vi varken det ena eller det andra



Annars idag så har jag roat mig med att

transportera in pellets ner i källaren

tog hem 12 pallar pellets

det blir ett bra eller bättre pris då per styck

pellets priset ligger bra till

det har inte rört sig så mycket

men det är transporten som kostar idag

då vi har världens högsta pris på diesel 

ibland

Nu vet jag inte hur övriga världen ligger till 

men dom har ju flaggat om att det kommer att kosta

30 kr litern 


diesel priset och även bensin priset måste ner

en 4-5 kr litern 

men det kommer aldrig att ske !

men man kan väl önska sig 

få se hur länge det kommer att fungera

tills Sverige stannar helt 

då transporten blir dyrare så drar det med sig

allt det andra så klart

det blir snart billigare att inte jobba

ja menar dom som åker bil till jobbet

och har några mil till jobbet

för dom blir det nog billigare att vara hemma i stället 

semester med bil och husvagn det kan man nog glömma

även detta år 

det blir billigare att ta ett flyg ut i världen 

Nöjes åka med Cadillacen i sommar

har vi även tänkt på

vi avvaktar och får se vart smärtgränsen kommer att gå

av bensin priset 

annars så funderar vi klart på att sälja den

summa sumarium så har det blitt väldigt dyrt

att vara en fattig arbetare i Sverige 

Höginkomsttagare i landet

ja dom betalar bara vad det kostar 

det är ju val år i år 

och jag kan nog slå vad om att denna nuvarande

sittande regering kommer med nått snart

vi sänker bränsle skatten med 50 öre 

Typ!

då vinner dom valet för många

men inte för mig !


I morgon kör jag in dom sista

6 pallarna med pellets 

men jag vet inte hur dom kommer att få plats ännu

men får jag in allt så har vi pellets och värme

för 2 år framåt 

hoppas jag !

känns rätt så bra 

bygger dom ny kärnkraft om så där om 40 år

i landet

då kanske vi kan sluta med pellets 

2 kommentarer:

  1. ...moving the bags of pellets quite a hard job!

    SvaraRadera
    Svar
    1. There will be 624 sacks in total of 12 pallets
      I hope it's clear tomorrow
      right now a storm has started tonight
      Thanks Tom

      Radera