#667

 Jag tog mig igenom Uppsala bilderna 

Programmet affinityphoto ger bilderna nytt liv 

tyckte jag


Filmen som jag fotade med och som jag köpte in billigt

var denna 

jag har en rulle kvar som ett minne i en obruten förpackning


och kameran var en pentax program A

en skön systemkamera av den gamla typen 

ger ifrån sig ett klassiskt hårt klonk ljud från spegeln och slutarn

Nu var det ett tag sedan jag höll i denna kamera 

Batteri är tomt i den och den var full med damm på sig 



Uppsala bilderna och album finns här

https://pentaxfoto.jalbum.net/Analogt%20Film%20Album/Uppsala

10 kommentarer:

  1. Den här och Super A var kameror jag kollade mycket på. Det konstiga var att jag inte trodde jag köpt en, men jag hittade ett kvitto på en beg. Pentax Super A. Märkligt den hade jag helt glömt av.

    SvaraRadera
  2. Yo siempre utilizo una digital y aunque por mi casa hay una de carrete .No me ha dado por utilizarla. La tengo como recuerdo, como también tengo la máquina de escribir de mi padre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I only shoot digitally I with nowadays
      I can't afford film

      Radera
  3. I had a pentax single lens reflex years ago-- traded it for a nikon. Canon digital now.

    SvaraRadera
  4. A faithful former camera now just hanging around but has a good story to tell.

    SvaraRadera
    Svar
    1. It is now sitting just collecting dust
      Thanks Bill

      Radera