#652

 

I Torsdags kväll var vi ner till Västerås


 och jag var där för att köpa nya gångjärn för en dörr

här hemma

men det visade sig att det inte blev så bra ändå

så jag får byta ut dörren helt enkelt 


 Men besöket i Västerås var inte för gångjärn i huvudsak

nej frugan skulle in på röntgen 


 Av sina smärtor i rygg och ben 

hade en tid kl 19,00

vi var där 18,20

fråga om det gick bra att komma in före men det gjorde det inte

var det kl 19,00 så var det kl 19,00

undersökningen tar 30 minuter 

så det kan inte ha vart en kund före oss 


 så vi haltade runt inne på köpcentrat en stund

och passa på att ta en fika på kvällen 

jag är rätt så kräsen av mig av en god semla 

denna semla var väl okej men inte mer 


nu så hade vår tid kommit

och jag fick vänta i väntrumet 


 Min fru hade inte gjort en magnet röntgen innan 

så hon var lite spänd innan för att åka in i det trånga tuben 

Men jag hade gjort det 3 gånger 

två gånger för min rygg och en gång för mitt huvud 

så jag hade gett henne tips att det inte är så farligt läsktigt 

man får lyssna på musik och det dånar och smäller bara sa jag 

och det gick mycket bra för henne

nu så var klockan på kvällen så sen och vi skulle resa hemmåt igen
 och att stå och laga mat hemma sent på kvällen var ingen hit 

och jag skulle upp på jobbet dagen efter 

så vi tog en snabbis mat 


 dessa mat ställen är just bara en snabbis mat tycker jag

det är enbart en bukfulla

ingen känsla för mat känsla och helt smaklöst 


 Igår fredag 

ja då var det dags för röntgen nummer två för frugan

jo visst dom kan inte sammordna så allt blir på samma plats och dag

nej igår så var vi till fagersta lasarett eller sjukhus

undrar vad det är som skiljer lasarett eller sjukhus i namn  


 idag så skulle bena fotograferas 

för att se om atrosen har blivit värre på frugan

det är ju klart att det har blivit värre genom åren

det kan ju en annan räkna ut att det har blivit 

atros läks ju inte bara så där av sig själv 

visst nypon kan bromsa smärtan 

men atrosen finns ju där 

ben mot ben i knät 

sånt måste åtgärdas av ingrepp av läkarvården 

Men tabletter och sjukskrivningar under många år 

det verkar läkarvården köra hårt med 


även sjukhus personal måsta ha lunch så klart 

vi hade tid kl 13,00


 och inte något läsvärt för det manliga könet så klart 

i dessa väntrum 

som vanligt 

undrar hur det står till med den så kallade 

den svenska jämställheten  

klart får den ena sidan bara bestämma så är den mycket bra så klart 


 mockaruta med grädde och kaffe avslutade vi med igår 

på hembygdsgården



 och senare idag så ska vi ut och göra något annat roligt

för dagen 

det blir kul att se fram i mot 

4 kommentarer:

  1. ...I hope that your wife will be feeling better soon.

    SvaraRadera
  2. Yo le temo a hacer una reparación, porque muchas veces tardan en venir, por la cantidad de trabajo que tienen acumulado.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I'm not afraid of work but it can get a bit tiring just working all the time

      Radera