#665

 Jag ska ta mig tid någon gång att ta mig igenom mappen

Uppsala bilder tänkte jag 

Jag var mycket till Uppsala en gång i tiden för ett ärende

eller flera ärenden och jag tog då med mig min kamera

varje gång jag var till Uppsala 

Men jag fotade med en mycket dålig film i kameran 

en negativ film av ett okänt märke som jag inte mins vad den hette 

Men det var en billig film att köpa och jag ville testa den 

Om det var filmens fel eller det kanske var jag eller kameran fel

att bilderna blev dåliga 

Det är ju lätt att skylla på kameran var dålig 

Eller som det står i en skadeanmälans blankett vid en vilt olycka

det kan stå så här

"vad tror du det var som orsakade olyckan "

och då har det hänt att folk har svarat att det var älgens fel 

att dom krockade

självklart så är det inte älgens fel

kan det vara kanske 

Hög fart- ouppmärksamhet- mobil  

dåliga lysen fram

eller bara kanske en himla otur att älgen stod där helt plötsligt 


Men i detta fall så var det faktiskt filmen i kameran som var felet

det kan jag gå i go tro att säga 


Det krävdes dock lite jobb med bilden att få till den så här 

så visst kan det gå om man orkar en lördags kväll framöver 


6 kommentarer: