#664

 


Näverkärret då det fanns kvar fortfarande fotade jag i två olika omgångar

första besöket digitalt

och andra besöket med film kameran med dia film


Men jag fick även ta Näverkärret i två olika gånger med för en annan sak

vid det första besöket så blev jag inte välkommen hit 

när jag var på undervåningen

övre plan och källare tänkte jag ta som sist

men det blev inte så

När jag var i köket så hände det en märklig sak för mig

spis muren i köket var i dålig kondition 

tegel stenar hade rasat ner på bänken och spisen i köket

och där stod jag och fotade just dessa stenar och spismuren

rätt som det var så började muren att krackelera och färgen som var kvar

släppte liksom från muren och det var som allt började skaka i köket 

eller ruska mer eller mindre

då gick jag ut från huset 


dörren in till köket 

kan inte förstå att köket var i en sådan dålig kondition 

då taket på huset fortfarande var helt och över våningen hel och ren 

men just köket var i ett mycket dåligt skick 

mycket märklig händelse 


efter det så lämnade jag Näverkärret 

Men jag kom dit senare samma år

och det var då jag valde att fota analogt med film kameran i stället

varför vet jag inte men så blev det 

då så var jag välkommen i huset och jag fotade då även på

övervåningen denna gång och även i köket 

källaren lät jag bli att gå ner till 

Det låg även ett gammalt sågverk intill 


Bilder och album här 

av både analoga bilder och digitala bilder 

ja även dom analoga bilderna blev ju en digital bild då jag scannade in dessa i datorn

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslags%20Bilder/N%C3%A4verk%C3%A4rret

6 kommentarer:

  1. Me gusta la sensación de profundidad de la tercera fotografía.

    SvaraRadera
  2. The old birch scar on the house is so special. All the wood boards and planks are so old and decayed. Magnificent find!

    SvaraRadera