#576

 Nu så har julen kommit in till vårat hem

Vi är nästan klara med all smyckning

Det ska upp några saker till bara

En gran till bland annat

Vi har två granar i huset

En på varje våning 

Vi smyckar vårt hem som vi anser blir 

en gammeldags jul 

Kan hända därför att jag som liten

hade några konstiga jular 

och det tar man igen på äldre dagar 












Annars så har jag mest varit arg idag 

Arg på EU 

Vad har EU gjort för oss kan man fråga sig 

Visst multiföretag och multimiljonärer

har nog nytta av EU

och kanske vissa Lantbrukare

men för oss det vanliga folket

säger jag bara njet till EU

Dom har gjort livet så mycket dyrare för oss vanliga

Men droppen var väl åter igen så försöker dom att 

förbjuda vårt svenska snus 

Vart fall höja priset för vårt svenska snus
så det kommer att bli omöjligt att fortsätta att snusa

Nej jag säger så här i stället

Höj priset på röd vinet eller höj priset på cigarrer

eller höj priset på ostron 

så får ni se hur det kommer att gå !!

Men det är lätt för EU att ge sig på det svenska snuset

för det är bara vi svenskar som snusar i EU 

allvarligt talat så måste det väl finnas viktigare

frågor i EU parlamentet att ta upp

än vårt pris på snus

Det tycker jag vart fall

Till exempel få slut på kriget i Ukraina

det tycker jag är viktigare fråga än vårt snus 

Men EU är EU fullt hus av byrokrater

4 kommentarer: