#562

 Det är inte många gånger som jag skickar iväg en bild

för en tävling eller en annan granskning av en bild

Kan ha varit i början då jag blev medlem på fotosidan

och då talar vi om ett antal år sedan tillbaka i tiden

Men nu så är jag medlem på pentaxforum 

sedan några år tillbaka i tiden

ett forum som handlar om just pentax 

Skulle väl tro att det finns ett forum för alla

olika kamera märken 

men idag så skickade jag iväg en bild just till pentaxforum

och man ska vara med att tävla om ett diverse

olika pentax objektiv i vinst

men jag fick se senare att min bild hamnade inte

i rätt del av forumet 

Den hamnade på det allmänna delen på forumet

och inte på den tävlande sidan 

ja så kan det gå

inte att jag skulle ha någon chans för en topp 3

resultat 

men här är den bilden i alla fall

och det handlar om temat landskap 


jag tog denna bild ifrån albumet

väg 311

och jag gillar det albumet 

Både av minnet från denna resa över fjället 

och ifrån denna tidiga morgon runt 04,20 på morgonen

då jag var fortfarande vaken och höll på med foto 

för stunden det var en trevlig tur vi gjorde då

12 kommentarer:

  1. That is a superb colour there! Have you ventured on the idea of getting Pentax Medium Format?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Roentare
      If I could afford it, I would like to own a medium format
      That would be a dream for me
      but they are very expensive
      the pentax 645 is a beautiful camera model

      Radera
  2. Svar
    1. I do not think so
      But thank you so much Tom
      I'm glad you like it

      Radera
  3. Intense, but quite lovely!

    SvaraRadera