#554

 Montage i Gimp Linux


Det går att måla sig till en bild också

Det var verkligen lite svårt tyckte jag 

Men först så inverterade jag bilden och tog bort all färg i bilden

sedan så målade jag i detaljerna i bilden 

och lade dit dimma med ett filter i gimp 

Djuren och tomten har jag lagt dit som dom var 

då jag fotade dom

Original bilden är hämtat från

ett före detta sommar ställe som tillhörde

min frus föräldrar en gång i tiden

Här sågs sägs det små folket i skogen  

jag såg inget !

men jag tyckte det var lite obehagligt att sova här  

och samma säger min fru om platsen 

Huset bar på en historia från släkten 

8 kommentarer:

  1. ...I like the original best.

    SvaraRadera
    Svar
    1. The original is usually the best
      Thanks Tom

      Radera
  2. You are exploring more photoshop skills

    SvaraRadera
  3. I like both--- they tell different stories.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Bill
      Yes there is a real history of the house

      Radera
  4. Nice work! I like the first image, it has some mystery to it.

    SvaraRadera