#574

 Denna dubbel vinyl skiva har tagit med tidigare

en gång och även min historia bakom denna

men jag kan ta den en gång till för den kom i tur

nu från skiv hyllan

Buck Owens och denna dubbel vinyl skiva

var min första kontakt med Country musiken 

jag var väl en 10-12 år 

och jag minns det som igår 

jag hade fått en bärbar sterio maskin

en så kallad bergsprängare av min pappa

i pressent en Hitachi en svart modell

och jag spelade in denna dubbel vinyl på ett

Basf kasset band och det var väl det kasset band

som gick som mest i denna Hitachi av musik

Från denna dag och fram till nu så gillar jag Buck Owens musik väldigt mycket 

denna tidiga 70 tals Honky Tonk country musiken 

Denna vinyl samling är från 1969

och från capital records 





4 kommentarer:

  1. ...I haven't this in years, thanks.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Tom
      My first country record

      Radera
  2. I know the name. I am so glad vinyl is still popular here in Scotland.

    SvaraRadera