#549

 

Igår lördag så var vi på bio

I Älvdalen 

Varför åker man så långt för en bio kan man fråga sig 

Ja dels för att uppleva denna ädla vackra bio salong i gammal stil

Men framför allt för att se och lyssna på Larz Kristerz !!

Ja det har man inte gjort tidigare tänker ni

Igår så var det premier för deras bok om Larz kristerz

och att även alla tidigare medlemmar var på scenen för en helg tillsammans igen

det var otroligt roligt att få vara med och se och lyssna

hur det lät en gång i tiden 

Jo jag vill mena att det var ett annat sound tidigare från början

placera kent och stefan tillsammans på scen

ja då blir det show och musik som sent ska glömmas

 vilka otroliga musiker det är 

Jo jag vill mena att jag saknar Stefan i bandet fortfarande 

och även dom övriga som har slutat 

jag tror man skulle sakna Olle Jönsson i Lasse stefanz om han också

slutade  

eller om mick jagger slutade i rollings stones

man skulle nog sakna han med i bandet

Men det är iget konstigt med det

Band medlemmar kommer och går i alla band 

Bara att själen stannar kvar i banden så gör det inget

och det menar jag att larz kristerz har fortfarande

det är fortfarande svenska folkets dansband  

Tycker jag vart fall

Det var en underhållande afton på bio grafen i älvdalen 

som sagt tidigare medlemmarna var med

det var skivbolag som var där 

och det var författarn till boken där 

och det visades film och det drogs historier 

och mycket mer 

Det var en dag som man inte kunde missa tycker jag

då det ger tillfälle att få vara där


ja det är inte så mycket värre än att köra till stockholm 

härifrån

det låter bara långt då man ska till älvdalen 

Ifrån Hedemora och uppåt så ligger platserna på rad

kan man säga dom ligger mellan 2 och 3 mil från varandra 

och till rättvik är man ju då och då 

Jobbigt bara att köra hem på kvällen

I höst mörker regn eller skyfall ibland

mötande bilar som glömmer att blända av helljuset 

blänk från den våta svarta vägbanan 

och blänk från alla dessa väg skyltar 

+ en massa rådjur på vägen i mörkret

men hem kom vi i väl skick lagom till kl sex kaffet på kvällen

 

 Bilderna ja dom historiska vill jag kalla dom för

dom finns här i detta album

men jag vete tusan hur jag behandla dessa bilder 

jag misslyckades med att skala ner dom i mindre format

så dom blev godkända för visning

jalbum tycker inte om ned skalade bilder tydligen 

https://pentaxfoto.jalbum.net/P%C3%A5%20scenen/Larz%20Kristerz/%C3%84lvdalen%20biograf/

 

4 kommentarer: