#573

 

Idag första advent

och vi närmar oss julen snart


 och som vanligt den 1 advent så äter vi då Lutfisk 

för första gången under julen

Inte en alls omtyckt mat rätt för en del

Men konstigt säger jag då

för den smakar ju inte alls någonting

Utan man får ha på massor av goda kryddor för att få smaken

En trevlig tradition tycker vi 

 

Men vi var även på Julmarknad idag också

På valby museum nere i Västerås 

Det var också mycket trevligt

dock så var det över fullt med besökare där 

så det blev ett jobbigt läge att hitta på en parkerings ruta

åt oss 

Kilometer lång parkering på vägen dit såg vi

efter vägen 

så vi var på väg att bara åka förbi och i stället

besöka julmarknaden i västanfors i stället

på hemvägen 

Västanfors i Fagersta är ett mycket mindre

och lite mera hem trevligare plats

för en gammal dags jul 

Men om man har ögonen med sig så hittade jag på en ledig p ruta

strax utanför ingången in till museumet dock inte så lagligt

kanske för jag tog vägen dit via en cyckelbana

fram till min lediga p plats som var på en gräsmatta 

som tillhör kommunen 

 

Bilder är både från min mobil och från min pentax kamera

https://pentaxfoto.jalbum.net/Pictures%20from%20the%20day-Bilder%20fr%C3%A5n%20dagen/2022-11-27/ 

så nu så tror jag att jag kommer att använda etikett

jul i etiketterna för vi är ju där nu 

4 kommentarer:

  1. ...I love seeing your preparation for Christmas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Tom
      My wife and I love Christmas

      Radera
  2. Nice photos. Yes Christmas will soon be upon us. I have my daughter's 4th birthday on Tuesday 29th first!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much ananka
      Christmas is welcome every year

      Radera