#563

 Jag återkommer till albumet väg 311 igen

jag gillar den resan vi gjorde då

Vi stannade till där vi såg att här så var det vackert

och vi parkerade Husvagnen på ett lämpligt ställe över natten

och jag gjorde små turer ut på fjället 

Såg också att jag har dessa bilder på mitt jalbum i ett album där

det hade jag glömt att jag hade 

Nu så kommer ni att se en klar skillnad på bilderna

Bilderna som ligger redan i albumet är redigerade

i Windows och med ett windows baserat program

som heter affinityphoto 

jag gillar inte mina redigerade bilder där i detta album

jag tycker dom blev fel redigerade

Dagens bilder från detta album

har fått gå igenom programmet rawtherapee och gimp

och slutningen programmet xnconvert

för att skala ner bilderna i storlek 

I min Linux dator

Själv och personligen så tycker jag att bilderna blir

bättre i dessa program som

rawtherapee och gimp 

Dessa program bibehåller mycket av bildens

original tycker jag i färg och mättnad 

Men det är ju bara frågan om tycke och smak 

hur man vill ha sina bilder 

men jag försöker att efter sträva efter så mycket original

som det går

Då jag inte håller på med montage bild så klart !

Tycker att rawtherapee och gimp är klart bäst

på natur bilder och landskaps bilder 

När det blir scen foto eller bilar eller nått annat

utanför natur foto 

då tycker jag att gimp klarar det bättre 



















och här är hela albumet från väg 311

men från en annan redigerings källa

https://pentaxfoto.jalbum.net/Mixed%20Places/V%C3%A4g%20311/
 

 

8 kommentarer:

  1. ...the colors are beautiful.

    SvaraRadera
  2. The photos with the sheeps are very good with that popping contrast

    SvaraRadera
  3. Du lyckades få bilderna så detaljrika även vid horisonten. Fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag inte tänkt på men du har rätt om det
      kan nog bero på val av objektiv också om jag minns rätt så fotade jag med mitt samyang 85mm det är rätt så skarpt objektiv
      Tack Tony

      Radera
  4. These are wonderful photos :-D

    SvaraRadera