#1048

 Snart slut av 2023

En bild av varje månad av detta år

I januari var jag till kestina

Ni vet gubben i stugan

Dokumentären på svt


 Februari fyller jag år så vi var till

vanbo herrgård för en dag 

annars så var denna månad väldigt bild fattig

med få bilder

Det var mest på mina sjukhus besök och röntgen bilder


 I mars så besökta jag Brudslöjan
utanför Fagersta


I April så fyllde min hustru år och med jämna år

så vi var till selma spa hotell i sunne

I maj månad så vandra jag för en dag ner till Färna

här hemma 

jag hade lovat mig själv att ta det lugnt för mitt 

onda höger knä
och som jag tyckte att det började kännas bättre igen 

men jag förtog mig och jag fick mycket ont

efter denna långa vandring i mina knän

Läkaren ville sjukskriva mig

men jag vägrade det blir inget bättre av det sa jag 

men jag fick ut medicin som hjälpte mot värken

 Juni

Midsommar i sverige

och det är denna dag som man ser den svenska flaggan

mest tydligt på hela året 

själv så har jag den svenska flaggan alltid uppsatt här hemma

Juli 

och det årliga summer meet i västerås 

och som blev till ett fiasko 

och på grund av att ingen ville hålla i crusingen på stan

men nu till nästa sommar verkar det bli bättre ordning igen 

Augusti

och vi besökte Uppsala för en dag

och här vid gamla uppsala högar 

där vikingar hade sina ting på vikinga tiden 

September

Det var gott om svamp och kantareller i år 

jag hitta på föga lite av sånt

jag ser dom inte

Oktober

och ett besök på Miniature kingdom

i kungsör

mycket sevärt


 


November

ja vintern började hos oss i November 

Inte så mycket snö i början

men kallt väder under en längre period 


 December

och så ser det ut fortfarande här hemma

med mycket snö 

Julen detta år blev inte som det brukar vara

jag kände inte av julen som jag brukar göra 

fanns ingen jul glädje alls för mig 

Men det blir nog bättre till nästa jul 

 

och nu så stundar nyår i morgon 

det är inget vi brukar fira så där med

pompa och ståt 

för nyår är ingen högtid som julen är för oss

men klart att vi firar med god mat och dryck 

och kan hända att jag tänder upp grillen i morgon

och grillar på lite korv på dagen

jag öste fram den idag på baksidan av huset 

under all snö som har kommit 

 
 

4 kommentarer:

  1. ...your 2023 looks wonderful, I wish you a healthy and happy 2024.

    SvaraRadera
  2. Får önska dig ett Gott Nytt År och ett fint fotoår 2024.

    SvaraRadera