#1012

 För snart en vecka sedan

den 3 december och den  1 advent 

så var jag till flera platser under dagen

Började dagen med att besöka

Malmtjärn


Var hit och tände det första advents ljuset

på den tomma platsen 

Mina förfäders plats

en helig plats för mig


ett stenkast härifrån malmtjärn

då hamnar man här

jag kallar platsen för herrgårds kurvan 

för förr i tiden så fanns här en herrgård

i Riddarhyttan 

och denna plats är det riktiga Riddarhyttan av namn så att säga

det var här det började en gång i tiden

med gruvor och hyttor 

och personerna i herrgården var riddare 

"Riddarhyttan"

det är inte svårare en så 

och det var även här som jag enbart fotade med min kamera

resten av alla bilderna är ifrån min mobil

Huawei p40 pro enbart

ser på fotosidan ibland att dom är grymt imponerad

av den nya iphone 15 som tar så bra bilder

och det gör den !

Men jag tycker att min gamla snart 4 år Huawei

inte är så mycket sämre 

jag tror att vi har kommit till slutet av vägen nu

av vad en mobil klarar av 

 dagens mobil har allt redan

nu så byter man bara siffror på dom

iphone 13-14-15 och så vidare 

likaså med Samsung 


senare så blev det att även att besöka våran kyrka

här i byn

och för lite ljussättning även där på gravarna


Tog med mig min dotter och besökte

jul marknaden i Västanfors


Vi tog oss även till Norberg

och dess jul marknad som vi tyckte var något bättre


och efter en hektisk dag

så blev det kväll och jag var hemma igen

Bilder och album kan ses här

https://pentaxfoto.jalbum.net/Pictures%20from%20the%20day-Bilder%20fr%C3%A5n%20dagen/2023-12-03/


10 kommentarer:

  1. Love the snow street scenes.

    SvaraRadera
  2. ...I would love to go to a Christmas Market.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Tom
      It's a nice time of year

      Radera
  3. Beautiful photos. The Christmas market looks lovely! Nice that you have a sacred place of your ancestors.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much
      It's a beautiful place for me

      Radera
  4. The Christmas market looks nice and inviting. Beautiful photos, Mikael.

    SvaraRadera
  5. Thanks for sharing your day--- great pictures!

    SvaraRadera