#1038

 Undrar hur det blir med framtida

bilder på webben

vad är äkta och vad är en fejk bild

Jag tänker på AI tekniken 

Både microsoft och google

och adobe med flera kör hårt nu med den nya

AI tekniken 

Måste bli svårt att kunna avgöra en äkte bild

 

sägs att det finns anti AI program som kan

avgöra om en bild är äkta eller inte

just för award foto tävlingar

 

I mitt Linux och i dessa program

 så finns det ingen AI teknik

handlar väl om en kostnadsfråga så klart

men mina bilder är inte heller äkta

på så sätt att jag kan lägga på filter

av dimma eller nått annat av png filter 

så det blir ju som en AI teknik även det

men man får göra det manuellt i gimp 

 

Men å andra sidan så förstår jag inte heller

AI tekniken för jag har inte rota ner mig i den 

 

Men av dessa bilder så har lagt ett filter

ovanpå i 2 bilder och just i gimp

 













 


11 kommentarer:

  1. ...I like the real deal!!! ☃️ 🎄 ❄️ 🎅🏼

    SvaraRadera
  2. I'm for the real deal too.

    SvaraRadera
  3. Hasta puedo percibir el frío, al ver tan bellos paisajes helados.
    Un abrazo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Miradas
      Merry Christmas

      Radera
  4. These snow scenes are truly gorgeous

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Roentare
      Merry Christmas

      Radera