#1044

 På annandags kvällen så var månen

närapå 100% och stjärnklart

och 17 minus grader kallt 

Så det var ett perfekt och ett lockande

foto väder för mig

Helst då det råder full måne så blir det ett

sånt där härligt vinter ljus

så klocken åtta på kvällen åkte jag en tur

här hemma








Sedan så hände det något som jag inte

var berädd på

Rätt plötsligt så låg jag och bilen nere i diket

och jag fatta ingenting vad det var som hände


 

Förmodligen så kollade jag

på månen i en sekund

vart fall så höll jag inte blicken på vägen 

Nu så hade jag två möjligheter

jag plocka fram snö spaden ifrån skuffen

och började att skotta bort snön
men det hjälpte inte

bilen satt fast och förmodligen på underredet

bara för att denna bil är så låg

som jag har klagat på så länge

jag känner en bil bärgare som heter Tim

som har hjälpt mig tidigare då vi fick punktering på husvagnen

men han bor en bit bort härifrån så man fick vara berädd

på en lång väntetid här i skogen mitt i ingenstans

denna skogsbilväg går upp till Bisen som det heter

 

Det kom en bil helt plötsligt

och det var en bekant till mig 

han sa att jag åker hem och byter bil till volvo xc70

och han kom tillbaka och han drog upp mig

och jag hann hem lagom till

sällskapsresan snowroller började kl nio på kvällen

4 kommentarer:

  1. Unfortunate, but your certainly got some great pictures!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Bill
      It's been a few years since I last got stuck in the snow

      Radera
  2. ...beautiful, but your car in the ditch isn't beautiful.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Tom
      It went well anyway with the car

      Radera