#1008

 Idag men för 10 år sedan

så var vi till Älvdalen

och till Leksand

 

Vi hade för lite snö här hos oss

så vi ville se snö och få lite jul känsla

Idag så behöver vi inte åka någonstans

för vi har snö och vinter här hemma nu

och idag så är det riktigt kallt på morgonen

och min fru är även mycket sjuk fortfarande

och orkar inget större äventyr än så länge

jag känner mig också dålig

men jag är så pass envis av mig så jag vägrar

känna mig dålig 

få se hur länge jag kan stå i mot
















 I älvdalen där uppe på fjället

var det just bara ortsbor som kom därifrån

vi kände oss lite så där på sidan om

deras språk är för oss helt omöjligt att förstå

älvdalska ni vet


i en byggnad där så serverades det grillade revben 

han är känd för sina grillade revben 

så det var ju ett måste att smaka på dom 

en trä slöjdare ifrån våmhus socken

lärde mig att man har 11 fingrar på händerna

jo han räkna och jag räkna med

och det stämde

men jag kommer inte ihåg nu hur man räkna

 

nere i Leksand så var det snö fritt men kallt

och vi tog oss en korv med bröd

ifrån leksands första korv kiosk byggd 1928




8 kommentarer:

  1. It must have been a fine day--- I hope your wife is better soon, and I hope you will have more Christmas outings.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Bill
      Have a wonderful weekend

      Radera
  2. ...I hope that your wife will feel better soon, take care and be warm and well.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Tom
      Have a wonderful weekend

      Radera
  3. Hope your wife feels better and that you don't get sick. Stay warm!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Bill
      Have a wonderful weekend

      Radera