#1019

 Jag lyssnar gärna på andliga sånger

Jorå det är jag och GW :)

Det var mycket sån musik också när jag växte upp

delar av familjen är och var kristna av sig 

så att jag var även med i dessa vita tält

när det begavs sig när jag var liten eller mindre

dessa vita tält restes lite varstans i landet tror jag 

men det var när jag hos min syster i fjällen

som det begavs sig

Även min mormor här hemma i riddarhyttan

lysnade även hon mycket på andliga sånger 

pelle karlsson och arthur erikson

och sånt

 

Men det blev inget av med mig

det är först nu på senare år jag har fått

upp dessa vackra låtar i mina öron.....igen

och helst när man börjar närma sig juletid



 När du går över floden

 

tror jag är Pelle Karlsons låt från början

men jag tycker att min favorit

christer sjögren gör den bra också


4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Thank you so much Tom
      I also think it's beautiful

      Radera
  2. I listen to music everyday and have music on in the car too. I usually listen to 50s, 60s and 70s music and a little 80s. Basically stuff from before I was born haha!

    Nice photos of the river.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I also listen to music every day
      mostly country music for me
      Thanks ananka

      Radera