#1009

 I morgon så är det 1 advent 

då börjar julen för oss

Men bara för ett lite tag sedan så trodde jag inte att julen

 skulle inträffa som den brukar göra 

jag kände ingenting och jag trodde inte på nått 

har nog med att göra av dessa oroliga tiderna 

ingenting är längre som det ha varit 

ja ungefär så kändes det 

Men idag så var jag ut och hämtade en advents gran i skogen

och jag lyssnar nu på jul musik 

och hemmet börjar bli lika jul fint 

som det brukar vara 

så det kanske börjar kännas som en jul snart för mig 

Blev rundan malingsbo idag
till Kloten

så en bild över malingsbo sjön med långa skuggor


skräddarbo som jag har fotat otaliga gånger 

ja vissa platser tröttnar jag inte på


Men man får se upp hur man går här

ligger is och hål under snön

så det är lätt att skada sig här

och det är inte så bra då det inte finns

mobil täckning här

trots att jag har telia 

jag har länge saknat en trappa ner till fallet här 

för oss som börjar bli till åldern nu 

men jag är förvånad att jag är en fortfarande en

klippa i bena trots min atros i knäna

man ska inte känna efter så mycket !

Körde runt bredsjön

ni vet sedan tidigare att vintern 2012

så hörde vi ett häst ekipage här

ovanför oss på vägen

men det var bara det att det inte fanns något häst ekipage

på vägen då jag skulle fota det

 

Album och bilder här

https://pentaxfoto.jalbum.net/Pictures%20from%20the%20day-Bilder%20fr%C3%A5n%20dagen/2023-12-02/ 
 


6 kommentarer:

  1. ...I love the long blue shadows on the snow!

    SvaraRadera
  2. Jag kan på något sätt känna igen mig i det du skriver. Allt elände som rapporteras ställer till det i sinnet.

    SvaraRadera
  3. That long shadow pic is amazing. So is the last shot of the beige colour snow!

    SvaraRadera