#745

 

Idag så har dagen mest bestått av trädgårdsarbete

som det brukar den sista april

Jag har rivit mossa och förra årets gräs

Halva gräsmattan är kvar

Trots att jag fick hjälp av min Dotter 

så sade vi tillslut

att nu så räcker det för idag 

Både hon och jag var trötta tillslut

men då sade jag så här

Tänk dom gamla bönderna förr i tiden som kunde hålla

på så här i 12 timmar varje dag 

 

Tur att vi inte är bönder 

sade min Dotter då


 


Några vår tecken från idag

efter jobbet var klart hemma












 

6 kommentarer:

  1. ...there's always a lot of work to do in spring. Lovely flowers.

    SvaraRadera
    Svar
    1. A lot of work
      It's a tough time of year
      Thanks Tom

      Radera
  2. Bra skottkärra är guld värd vid moss- och lövkrattning vilket du verkar ha och inte fel att få bra hjälp från dottern

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa skottkärra jag har haft den rymmer mycket

      Radera
  3. Spring brings cleanup work, nice that your daughter helped. Great flower shots, very pretty.

    SvaraRadera