#724


 Igår så var det dags att besöka 

haraldsjön för mig i Riddarhyttan

Nu så börjar vägarna bli far bara igen

Man kör förbi ett stort komplex

mitt ute i skogen 

Det är en teater grupp som håller till här

Far bara vägar ja

ja här och var i dom skuggiga delarna så ligger snön kvar ännu

varken mer eller mindre på sina ställen


 


Garptjärn




 
och haraldsjön







Tog inte samma väg tillbaka

för att slippa snön på mina sommardäck på bilen

det var inte bara snö utan det var även vatten och is och lera på vägen

stundtals och det var nog min 4 hjulsdrift  

som räddade mig stundtals


Nu så fick jag en sommar väg igen

ett lite tag vart fall

men redan vid vägens slut i en nedförsbacke

före klosstjärn så var det dags igen

snö och is i backen och i en höger sväng 

det var spännande men det gick  bra

sedan så körde jag bara på tills jag kom fram i källfallet 

och hemmåt igen till våren 

2 kommentarer: