#717

 

Tillslut så var vi framme i sunne

och selma spa

Något försenade var vi

det är skönt att ta det lite lugnt på vägarna

och stanna till då och då 

 


 vi har vart här en gång tidigare

då fick vi rum på den högra flanken

nu så fick vi på den motsatta sidan


Men rummen är lika

hög standard


som sagt så var vi lite efter planeringen 

jag hade bokat tid för bad mellan kl 15,00 till 17,00

17,30 skulle bad gympa börja i bassängen

vi gick i badet kl 16,20 

men vi fick dispens av bad vakten att vi fick bada hur länge vi ville


 så det var ju bra 





Det var varmare och mindre snö här i sunne

och värmland än vad vi hade hemma

just då


 


Eftermiddag blev till kväll 



och middagen blev serverad 

plus en överraskning till frun från personalen 

jag hade nämligen lagt till en förfrågan

om dom kunde överraska min fru med något 

och det gjorde dom med en flaska bubbel

före maten

själv så tog jag mig en kalv filé till mat




Dag 2

minus grader och soligt


 och en efterlängtad frukost

detta är bland det bästa på hotell tycker jag

sunne har vi sett ett antal gånger nu 

så vi åkte mot charlottenberg i stället 

och det enorma köpvaruhuset dom har där 


 


om ni frågar mig om det är billigt där

så säger jag nej till det

Men det är fortfarande billigt för norrmännen 

Men trots allt så börjar det jämna ut sig mellan våra länder

i pris det börjar även bli dyrt för dom som åker hit från Norge 

hörde jag på deras lokalradio 



Frugan köpte sig ett par nya skor 

dom var det bra pris på faktiskt

sedan så tog vi en lunch här på varuhuset

det var allt 


Kanske en dålig jemförelse

men en dosa snus här eller i sunne av ett märke

kostade 40 kr 

jag köpte samma märke i Hällefors på vägen hem

där så betalade jag 23 kronor av samma dosa snus 


Vi lämnade varuhuset och körde in mot Norge 

och mot kongsvinger som är den första stad

man kommer till

det gick en strid sträng av bilar mot sverige

Norrmännen skulle in till charlottenberg och påskhandla


Men jag lade märke till en sak på den norska vägen

att det gick så lungt och fint 

var det 70 så höll Norrmännen 70

det ska vara så många vägkameror i norge sägs det

jag såg inga 

kan hända att dom kom efter kongsvinger 

men det var riktigt trevligt att följa med den norska trafiken 

ingen hets och inga dumma omkörningar 

det var lungt och stilla efter vägen 

trots mycket trafik 


Här hemma så blir man omkörd fast man ligger efter tillåten hastighet 

bara för att man ska om den som ligger före


Det blev inga bilder tagna i Norge 

jag hitta inte på nått speciellt där att fota 


Utan i stället så gjorde vi oss i ordning av final kvällen

först ett bad och bubbel och bastu 

sen en avslutnings middag 



sen efter den goda frukosten så blev det avfärd hemmåt igen

summa sumarium blev det toppen

alla var nöjda och glada


Denna resa hade vi aldrig ha kunnat genomföra

idag

eftersom min fru har blivit avstängd från försäkringskassan 

har hon blivit tvingad att gå tillbaka till sitt jobb

trots sina svåra smärtor i knä och rygg 

vi har många bakom oss och som hjälper oss

eller min fru så en överklagan ska snart skickas in


Men denna resa beställda jag för ett år sedan

så allt var betalt redan 

ja förutom maten då 

och det var ju tur det att jag gjorde det

för annars så hade det inte gått så väl 


 

 

6 kommentarer:

  1. ...I like the interior of the hotel, it has nice style.

    SvaraRadera
  2. It looks like a fine place to spend some time-- but I'm sorry that there are worrisome things in your life. I hope it works out.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks so much Bill
      It is difficult to win over authorities

      Radera
  3. Nice hotel and lovely photos :-D

    SvaraRadera