#726

 Jag tycker om att fota med min Mobil telefon

Har man en skaplig bra mobil så klarar man sig bra

man saknar inte en hand kamera idag 

inte jag i alla fall 

Min Huawei p40 pro är nog den bästa Mobil foto mobil

som jag har haft

och jag har haft en hel del olika mobiler

det känner min vän krets till om inte annat 

Tidigare så var det Nokia som var bäst

fick oftas dom högsta betygen i foto 

Men nu så vet jag inte vad Nokia håller på med

Bolaget HMD global som har hand om Nokia

ha halkat efter rejält mot förr

 

Det är nu min tredje Huawei som jag har 

och vaför jag valde Huawei var nog att dom

tillverkar det mesta själva i mobilen 

Som Nokia gjorde en gång i tiden 

Det är alltså ingen hand plock från olika tillverkare 

 

Den är även fri från Google min Huawei

på grund av att Huawei är stoppat 

eller hur det ligger till 

ja ni känner säkert till det 

Men jag saknar inte google det minsta

den har dom vikigaste appar som jag använder mig av

som typ Bank ID och swisch

jag klarar mig utan duo appen från svt 

för att ta ett exempel  


och jag klarar mig ifrån google att dom håller koll på mig 

vad jag gör och vart jag är och vad jag fotar


Min Huawei är ju också en så kallad spion mobil 

den ska skicka info till nått

säger dom 

Men det är ingen som vet egentligen 

för det har aldrig lagts fram nått att det är så vad jag känner till












Den kan zooma också

50 gånger zoom är det på den


Våran nuvarande regering är väldigt osynliga av sig tycker jag

Lika osynlig som Mr Biden är tycker jag

Annat var det för Mr Trump han var på teve varje dag 

tyckte jag 

både i ont och gott 


Men vart håller våra till någonstans

vart är ebba vart är jimmy vart är johan 

statsministern syns till då och då

men då handlar det enbart om Nato inträdet

våran politik och våra problem här hemma är tydligen inte så viktigt längre


Hör på teven just nu att vårt problem med den höga

inflationen ligger inte inom landet

det spelar ingen roll vad vi gör eller vad vi kommer att göra

den kommer att förbli hög ändå 

för problemet ligger utanför Sveriges gränser

och då förmodar jag att dom menar EU

 

Kapitalistern vill ha ännu mera pengar av oss

 

Lite bittert inlägg idag måndag från mig 

men jag blir lite trött och sur

då vi har skenande höga priser 

och att dom tror

(det räcker att dom tror så kommer det ge effekt)

att det kommer att bli skenande el priser även nästa vinter 

 

Jag saknar en ledare idag av namn Olof Palme 

 



 

4 kommentarer:

  1. ...I just bought an Apple iPhone 14 and I'm learning how to use it. Some pictures have turned out well.

    SvaraRadera
    Svar
    1. My wife has an iPhone
      She thinks they are very good
      If I'm going to buy a new mobile phone, I'll also buy an iPhone
      Thank you so much Tom

      Radera
  2. Mi teléfono es un Samsung, pero solo lo utilizo para hacer fotografías cuando salgo algún lugar y quiero mandarla rápidamente a algún amigo o familiar. las que publico en el blog, generalmente son de una cámara reflex.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Very good
      The best camera you have with you at the moment is the one you shoot with
      I often have my mobile with me so it's easy to take pictures

      Thanks Ventana

      Radera