#716

 Vi har varit bortresta i 2 dager

vi kom hem igår efter 957,9 kilometer körning

Vi började resan till rättvik

och mot sunne i värmland 


Min fru som fyllde år här i veckan skulle firas 

det var firande med nära och kära och bekanta i Lördags

här hemma 

sedan så blev det min tur att överraska min fru på Tisdagen 


Hon hade sett ut porslin saker ifrån Nittsjö keramik 

och utan vetskap av henne så körde vi först just till 

Rättvik och dess Nittsjö keramik 

Jag drog till på skoj att vi skulle åka och bada isvak 

med lunch så ta med bad kläder och ombyte sa jag till henne

Framme i fabriken Nittsjö 

och vi låg efter i tid av en timme av planeringen 

tog en sen frukost eller tidig lunch först på sibylla Rättvik 

innan vi kom hit


 






för min egen del av tycke så tycker jag att detta är

över priser på

det är ju trotts allt bara lite lera och led gods 

men visst är det vackert 





och detta blev min fru pressent 

detta hade hon önskat sig 

den röda räven 

finns även älg och hare med mera 


så nöjda och lite mera fattigare 

så åkte vi vidare mot nästa överraskning 


 Vi åkte mot Mora för att komma runt sjön siljan

så vi kom in på rätt väg 

 

och vi fick även se en sak som jag inte har sätt på 40 år minst

Truppförflyttning av militärer och förband 

det hade varit en stor övning av 4 regementen 

uppe i älvdalen och som var på väg därifrån nu

det kom lastbilar och stridsvagnar    

Tross och fordon av alla dess slag 

det skapade trafik problem 

men det var kul att se 

vi har trotts allt lite av ett försvar kvar tydligen 

 



10 kommentarer:

  1. ...I'm glad that you had and good trip and that your wife a lovely birthday. Happy Easter.

    SvaraRadera
  2. Beautiful scenery and the great time away exploring new scenery. Happy Easter to you too!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Roentare
      Happy Easter

      Radera
  3. Bonitas piezas de alfarería, esperan expuestas en las estanterías, esperando un posible cliente.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, they really are good at making art there
      Thank you Ventana and happy Easter

      Radera
  4. Looks like a good trip :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you, it was very good
      Happy Easter

      Radera
  5. Some nice pottery there which I love handmade items. Beautiful scenery and a great birthday surprise for your wife. Happy Easter to both of you.

    SvaraRadera