#731

 För snart 1 år sedan

så gjorde jag ett stort misstag

jag talade om hur jag upplevde saker och ting

Det ska man inte göra

man ska bara hålla med

säger dom att man ska hoppa

ja då ska man hoppa


Nej det var så här


I år så är det snart ett år sedan vi körde Vildmarksvägen

för första gången 

Vi hade tält med oss och utan husvagn

det var redan då allt för dyrt med bensinen 


Men att tälta uppe i fjällen där myggorna är stora som

flugor och flugorna stora som humlor

ja dom lekar man inte med

dom norrlänska insekterna

nej vi sov i bilen och i en stuga på en camping 

om vart annat 


Långa bitar efter vildmarksvägen var inget att se

det ser ut som här hemma skog och berg 

Blir först då man kommer till trappstegsforsen

och stekenjokk det blir lite mera att se 

och då hade man ju kört över halva sträckan

Hela sträckan mäter väl en 50 mil eller så

men ändå inte den naturen ser man hos min syster

I jämtland 

så det var inget nytt även det 


Vägarna var väl lite si så där

kan hända att det är att jag har lågprofils hjul på bilen

men det var tvättbräda långa stunder 


Då vi var klara med vildmarksvägen och var på väg till min syster

söderut till Jämtland ca 10 mil körning 


Då tog jag upp allt detta på facebook

ja dom har en sida på facebook 

som kallas för vildmarksvägen eller nått sånt där 

jag tog upp att det var skönt att kunna få landa

på en rak trevlig vägbana igen 

och att det inte var så värst exotikst med vildmarksvägen 

naturen där ser ut där som hemma stora stunder 


Men vad jag gjorde bort mig

man får inte tala om hur man upplever

eller hur man ser på saker och ting


jag kommer inte ihåg nu

men jag fick nog över 100 arga kommentarer

tillbaks från andra vildmarks vägs åkare 

tillslut så kunde jag inte hålla mig

utan jag började att svara en del kommentarer

för jag började nu tycka att det börja likna

ja vad ska jag säga

Lekstuga eller clowner av alla kommentarer

 

ja då rasade det in ännu flera kommentarer

ja allt att jag hade fel bil

och att jag hade fel däck

och att jag var blind

 

ja ni hör ju själva 

det blev komiskt av det hela

jag avsluta med en kommentar så här kom jag ihåg

 

Jag får tacka er för alla kommentarer 

en del var läsvärda men dom flesta hamna i papperskorgen 

och tänk på att ta varannan vatten mellan alla vin och grogg glas

för det är en varm sommar

Nu är vi framme vid vår syster här i jämtland

och ingen mygg syns till 

och vi kan till och med tälta ostört här 


ja nått sånt var min sista kommentar

sedan så kom det in ännu flera mothugg på den kommentaren

men jag svara inte mera

vi hade det rätt så roligt tillsammans hos min syster

i stället 


Men så är det

man får inte trampa någon på tårna

går man in i en sluten grupp

eller i ett slutet sällskap

och är lite skeptiskt och talar om hur man 

upplever saker och ting

ja då får man räkna med att det kan bli trubbel

det gäller ju inte bara så här i en sluten grupp

på facebook 

utan det gäller nog över lag kan jag tro


Men jag har det svårt att vara sån

jag är ingen ja sägare har aldrig varit

och kommer nog inte heller att bli en sådan

för jag har min stolthet och karaktär

säger någon att jag ska hoppa

då frågar jag först

Varför !


10 kommentarer:

  1. ...I don't like Facebook!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Me neither, many times it's just rubbish
      Thanks Tom

      Radera
  2. That is a gorgeous landscape! The mountain with melting ice and glowing blue!

    SvaraRadera
  3. Un mundo de aventuras, hay detrás de ese bello paisaje.

    SvaraRadera
  4. Beautiful laandscape and photo. Facebook is annoying and that's why I left 6 yrs ago. It's probably worse these days.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Bill
      Facebook is what you make it
      I follow many photo pages there and music
      but there is also a lot of rubbish lying there

      Radera
  5. Kind of sad you can't be honest and straight-forward on social media without a backlash. I make it a personal rule never to discuss things that are controvesial on social media. Just share photos and activities. Anyway, beautiful photo!

    SvaraRadera
    Svar
    1. You shouldn't say much to others
      you just have to be quiet and agree :-)
      But I'm not that kind of person

      Have a wonderful weekend

      Radera