#370

 Idag så är det midsommar afton i Sverige 

Infaller den 21 juni varje år som sommar solståndet

vet inte om det har att göra med solen eller månen 

men jag ska inte gå in på denna atmosfäriska tanke verksamhet

för jag är inte så bra på det

Dessa bilder fotade jag natten mot den 21 juni 

för ett antal år sedan 

det är så längesedan att det var då som jag fortfarande

fotade analogt och med negativ och Dia film i kameran 

då på den tiden så trodde jag inte på den digitala kameran 

Utan en bild ska avbildas på en film strip i kameran 

Tänk vad tiderna har blivit annorlunda sedan dess




så nu om ni inte viste det redan så går vi nu mot

den mörka perioden igen

trots att sommaren inte har börjat riktigt än 


6 kommentarer:

  1. ...wonderful, moody images.

    SvaraRadera
  2. Excellent photos! Love the foggy look, it adds mystery to it.

    SvaraRadera
  3. Yes-- I echo Tom's and Bill's remarks. I like these very much. For those of us who could never find room for a darkroom, digital is a blessing. Plus it allows us to shoot just as many pictures as we want to get the one we keep.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Many thanks Bill
      The digital photo makes it so much easier and cheaper to take pictures
      But I'm still a darkroom enthusiast
      but as I said it is too expensive today

      Radera