#361

 Ett mycket oväntat svar


I fredags efter jobbet så var jag till en kompis

och tog en ny tattoo

nu på underarmen 

Blir lätt så då man jobbar tillsammans om dagarna

och man känner varandra

han är mycket duktig så klart och har hållit på i mer än 15 år

och har en egen studio 


efter det var klart så åkte jag in till dom stora shopping ställena

och besökte mobil butiker där

började med telia efter som jag hade köpt min Huawei där

jag har en spricka i bakstycket på min mobil

och jag frågade om jag hade en försäkring på den

men det hade jag inte på huawei

bara på min frus iphone 

frågade om dom hade dom nya Huawei inne på hyllan

men han sade nej på den frågan

dom får in dom ibland men dom går direkt då för försäljning


gick vidare till en annan tele 2

och frågade samma där

men dom sålde inga huawei där numera

och jag frågade nyfiket varför

fast jag visste redan

men jag ville höra deras version av det hela

och det var så enligt tele 2

att huawei inte har några appar kvar längre

och att det inte finns Bank id eller swish på huawei längre 

och jag sade att jag tycker det är synd att det går ut så mycket

falsk info och vilseledande info om huawei


jag visade naturligtvis att jag hade både bank id och swish tillgängligt

på min huawei p40pro 

och jag vill mena att dom båda såg mycket svarande på varandra

bakom disken då dom fick se det

ja detta måste vi naturligtvis ta upp med tele 2 sade dom bägge 

men jag tror inte att vi kommer att börja sälja huawei i alla fall

för efterfrågan är inte så stor sade dom

nej det kan ju vara svårt då dom inte säljs längre sade jag


Nej jag tycker det är synd att stormakterna ska bestämma 

vad kunderna ska köpa 

som händer just nu med huawei och tidigare windows phone 

helst så ska det bara vara samsung och iphone verkar det som

om dom fick bestämma !!


och jag har tagit upp det tidigare att jag har mera tillgång på appar

i min huawei än om den hade vart en google låst mobil 

dels deras eget app store sedan apk pure och aurora store

eller petal store 

där i mot så fungerar inte google appar av förklarade skäl

men vem behöver chrome eller gmail eller google maps

finns ju så många andra apps bättre i stället 

enligt mig !!


stannade till vid båthamn här hemma

tyckte att jag hade en väldigt vacker moln himmel på vägen hem




fick lust att testa en test med mobilen


tog en bild med 18 mm brännvidd med mobilen

och markerade info tavlan där borta med en pil


och vid full zoom tror det är 50 * zoom 

som ska motsvara 1300 mm brännvidd

fullt läsbart i mina ögon 

och inte beskurit bilden

 det kan ni se om ni laddar ner bilden 

på data info av bilden 


jag gillar att fota med min huawei p40 pro 


6 kommentarer:

  1. ...the liine of boats better than the tattoo.

    SvaraRadera
    Svar
    1. yes boats are beautiful
      it's my tattoo too
      these are my children's names that I have as a tattoo
      under the plastic cover
      Thanks Tom

      Radera
  2. Intressanta tankar. Ibland kan jag fundera över varför jag använder kameran överhuvudtaget. Till blogg och sociala medier går det lika bra att fota med en bra smartphone. Någon tatuering har det inte blivit på mig under livet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tony för dina tankar
      smartphone idag tar mer över kameran tycker jag
      det har aldrig funnits så många fotografer nu sedan smartphone tog över fotande

      Radera
  3. I like the look of the sky in the boats photo.

    SvaraRadera