#366

 Innan jag lämnade kärrgruvan i Norberg

så passerade jag folkets park 

Kärrgruveparken 

En legendariskt park och en gång i tiden

en stor folkets park som hade dom bästa artisterna i Landet

jag var här mycket under 1980 talet och fick uppleva

många bra artister 

och även dansband 

och som jag har tagit upp tidigare

så var det här som jag träffa min fru 

eller vi träffa varandra här i parken 


och nu är det så att nu så har parken här startat upp igen

efter några års renoveringar av parken 

jag träffa på en av ägaren till parken idag

och jag lovordade så mycket om denna park

vad den har betytt mycket för mig 

han tyckte det var riktigt roligt att få höra lite av min historia

av denna park 


Men vi har inte vart där ännu min fru och jag trotts att dom redan har kört

igång med massor av bra artister redan nu 

som ikväll och just nu

så är Hurriganes på plats i parken 

attans att vi inte kunde åka ikväll

min fru jobbar hela helgen 

men det blir flera gånger i sommar



Här framma vid scen så stod jag

mot räcket alla gånger som jag såg Eddie meduza här 

vi skakade även hand i hand då eddie gick ner

och hälsa på alla oss fans

 


Här på berget möttes vi

min fru och jag  för några år sedan nu 

jag ska ta en ny bild på henne då vi 

återkommer till parken hon och jag i sommar 

Här så dansade jag för första gången

till ett dansband och dess musik

ja dans var väl för mycket att säga

jag förmodligen hasade mig fram på sulorna 





6 kommentarer:

  1. Beautiful, vibrant colors and wonderful memories!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Many thanks
      These are great memories from here

      Radera
  2. ...Mikael, you sure have wonderful memories because of this park,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes a lot this park means a lot to me and my wife
      Many thanks Tom

      Radera
  3. Peter and Tom have already said that your memories must be wonderful. I hope you will be able to make new ones there.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Many thanks Bill
      Very nice memories from this park
      this park still means a lot to me and my wife

      Radera