#357

 Undrar vart älgen har tagit vägen

har vart ute nu i några kvällar utan att se ens en liten älg

ändå så är jag på säkra platser där man brukar se älg 

i vanliga fall

Vargen säger många 

det är för mycket varg här i våra skogar

och ändå så ser jag inte ens varg 

jag ser inga djur längre 


Nej detta är resultatet av en allt för hård älg jakt

då det är nära på fritt att skjuta så många älgar som det bara går

för det gynnar skogs bolagens skog 

för då käkar inte älgen upp alla skott för ny skog 

det är  min teori vart fall !!


att det ska vara varg som har käkat upp all älg ser jag som mycket 

dåligt förklaring av det hela 

då lär vargen här hemma vara stora som monster om dom har käkat så mycket älg 


för att ha fotat nått ikväll så stanna jag till på vägen från Uttersbergs hållet

och knäppte några bilder rakt över sjön

mot herrgården och kyrkan

hade på mitt älg objektiv ett 200 mm

himlen var även vacker ikväll

med regn tunga skyar 











4 kommentarer: