#364

 I Måndags efter jobbet så frågade min Dotter

om vi kunde åka ut tillsammans till ett fint ställe

och ta en kopp kaffe med hennes hem gjorda bullar

som hon hade bakat dagen före 

Det är inte var gång min dotter frågar om vi kan åka ut till naturen 

tillsammans för hon har liksom inte det intresse som jag har

så när man får den frågan så ställer pappa upp på en gång så klart 

vi åkte till ett fint ställe som jag tycker är bra i alla fall

varg berget vid sjön örtjärn 

det är en plats som är en av dom vackraste här hemma tycker jag 

Hon frågade hur man kommer till vindskyddet på andra sidan sjön

och jag förklarade att det går en led dit härifrån 

det är en bit av Bergslagsleden


sagt och gjort så vandrade vi mot den leden och vindskyddet

men det är en besvärlig början då man ska upp på berget först 

sedan så ska man ner från berget då man är uppe på berget

tills det sluter man en plan stig fram 


Hon var väldigt tveksam och ville ångra sig i början i berget

men efter lite övertalning och hand hjälp så tog hon sig upp på berget

tillslut av en hjälpande hand av mig 


Under en kopp kaffe så satt vi där i all tysthet

och jag ville visa min dotter och förklara för henne

att detta liv här ute i naturen

här har jag mitt andra hem

här så samlar jag min kraft  


det slutade att blåsa och dom tjocka regn molnen kom närmare

och jag sade att det är bäst att vi vandrar tillbaka igen

för när det slutar att blåsa tvärt då väntas det in oväder 

















Och jag tror att hon kände att det var roligt denna eftermiddag

och det kan nog bli flera gånger vi åker ut tillsammans 

8 kommentarer:

  1. That's nice that you and your daughter spent some time enjoying nature. The place you photographed is gorgeous. Very nice photos of your daughter. A good day, Mikael.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Many thanks Bill
      It was a beautiful day

      Radera
  2. ...a special time with your daughter in a beautiful area.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Many thanks Tom
      it was a beautiful day with my daughter

      Radera
  3. Kul att barnen frågar. Fina bilder av dig på dottern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja verkligen annars är det jag som kan fråga men får oftas ett nej då
      det var riktigt roligt
      Tack Tony

      Radera
  4. Times to treasure--- I think of my daughter when she was tiny. Now she is a grandmother! I have my memories and I have my pictures. Good time for you Mikael.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Many thanks Bill
      it was a wonderful day with my daughter

      Radera