#353

 


Under ledigheten nu i helgen så var jag och köpte mig en ny

gräsklippare då min gamla ständigt krävde reparationer 

nu så är driften sönder på den gamla och som jag lagade

med en stålwire 

så kan jag inte ha det  utan jag köpte en ny

och den nya är enbart en gräsklippare 

alltså ingen drift och självupptagare 

bara en vanlig gräsklippare 

det där utan drift var för mig helt klart en förtjänst 

nu så klipper jag gräsmattan minst 30 minuter på kortare tid 

då min gamla var så långsam av sig .........med drift 

nu bestämmer jag hur fort det ska gå 

och det gick fort var nog klar på strax över timmen 

en lätt och smidig gräsklippare från biltema för endast 1995 kr 


När vi även var i Västerås så ville min dotter besöka på Valby

och kolla på djuren där bland annat och även besöka sommar caféet 

valby är ett populärt friluft område i Västerås med många besök mitt i staden 

jag fotade hela kalaset med min mobil 

Huawei p40 pro 

jag gillar den mobilen mycket 

dels att den fotar bra, mycket bra tycker jag själv 

men även att man är fri av google i den 

och alla google bloatware 

jag vet att många känner sig lurade av då dom har köpt en p40

att den saknar google tjänster 

men det står klart och tydligt då man köper den 

nu får man inte köpa denna mobil längre

eller får och får klart man får köpa den

men det är inga som säljer den längre i större utsträckning 

allra helst den senaste p50 pro som står högt upp på min lista av en ny mobil 

men dom går ju att beställa från utlandet från länder som

inte ligger i konflikt med Huawei 

eller som en sade

Huawei kan väl inte rå för att dom är så duktiga att dom ligger 5 år före

konkurrenterna av teknik 

ja om det är 5 år vet jag inte men dom är väldigt framgångsrika 


på tester så ligger dom för det mesta bra till av kamera tester

https://www.dxomark.com/smartphones/


Bilder från valby kan ses i detta album 

https://pentaxfoto.jalbum.net/Mixed%20Places/V%C3%A4ster%C3%A5s/Valby%20friluftmuseum/



 


2 kommentarer:

  1. ...I hope that your lawn isn't too large for that small mower.

    SvaraRadera
    Svar
    1. We have a fairly large garden about 1400 square meters
      I would need a garden tractor
      Thanks Tom

      Radera