#354

 Idag den 6 juni på Sveriges nationaldag så gick trippen till Riddarhyttan

för mig 

åkte en väg som jag inte har gjort på ett tag nu

jag var på väg till skärsjö gruvan som ligger just vid skärsjön 

innan man kommer fram dit så passerar man sima på höger sida


Här vid sima torpet bodde det ett gammalt par som jag mins det 

här så kunde man stanna till med min moped då jag var ute och körde runt

skärsjön 

och vad jag kan minnas så kunde dom bjuda på bullar och ett glas mjölk

och vad jag kan minnas så kunde jag vara med i deras trädgård och jobba lite 

men man kan minnas fel för det är ju trotts ca 48 år sedan 

jag åkte moped vid 11-12 års ålder och min första bil vid 15 års ålder 


Idag så bakas det inga bullar mera i detta kök



synd att det ska behöva gå så här långt 

nästa vår efter vintern så är taket borta tror jag




















Jag åkte senare vidare mot skärsjön som bara ligger ett stenkast härifrån

och firade den 6 juni där i skogen med en kopp kaffe med hembakt

personligen så tycker jag att firande av den 6 juni är lite tunt 

av oss 

vi har lite grann kvar om vi ska komma upp i Norges och Usa klass av firande

av nationaldagen 

så tycker jag i alla fall 

det pågår på teven nu ifrån skansen i stockholm 

jag glutta på det ett litet tag innan jag slog av teven

det var så tråkig musik bland annat 

men jag fick i alla fall höra kungens tal 

det var en höjd punkt 

och han slutade med att hälsa alla en mycket trevlig midsommar 

på Sveriges nationaldag  

jag gillar våran kung  

4 kommentarer:

  1. ...that house is a mess!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes really a pity for this beautiful house
      Thanks Tom

      Radera
  2. Time and nature are reclaiming it--- Your last line was charming and heartwarming-- and simple: I like our king. Good.

    SvaraRadera