#1245

 Varje morgon nu när jag åker till jobbet

så ligger dimman tät

den försvinner senare rätt så fort

men under tiden så är det vackert tycker jag

och man saknar att man har kameran och en kaffe termos med sig i stället 

för att åka till jobbet

Det påminner att hösten är på väg

och det kanske låter konstigt för många

Men

jag gillar verkligen hösten 


och i natt ska det bli super måne igen

men på min tid så hette det full måne bara 

men det är kanske samma sak 


Intressant även med detta AI 

såg på teve nu ikväll och det var en ung grabb som var med

i programmet 

han hade väl blivit en AI ambassadör av nått slag 

och ska försöka att begränsa AI utveckling 

han menar att AI tekniken behöver ha samma övervakning

som kärnvapen 

alltså vilka länder som ska ha tillåtelse att utveckla AI och använda AI

Han hade gjort ett test med AI själv

och sökt på hur man ska kunna förinta alla medborgare i stockholm 

AI hade talat om hur det skulle gå till

förgifta vattnet i stockholm och vart och vilka medel

som skulle användas för det och vart man köper det 

skrämmande !


som sagt det är intressant med AI 

men inte för mig

jag tar gärna avstånd ifrån det 

men kan man det snart....... höll jag på att säga

Datorer med sina os system vissa foto program och mobiler är ju uppbyggda med AI teknik idag 

Jo man kan ju välja så klart

I min Linux dator så finns det inget AI

Liksom i min gamla Huawei mobil saknar det också 

så visst kan man välja om man vill 

12 kommentarer:

  1. ...I love the magical morniing fog, but I don't like to drive in it.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Tom
      It can be difficult to drive it in the dark

      Radera
  2. Beautiful photo with the fog. Fog is very appealing as for A.I. I'm not really interested in it. The real world is enough for me. :)

    SvaraRadera
  3. That mist carpets the woods like a silk quilt

    SvaraRadera
  4. Like most things, there are good things and bad things about AI. Finding out how to poison the city is a bad thing, but the basic information exists without AI. We would have far fewer political problems if the internet disappeared, but that isn't going to happen. You can't put the Genie back into the bottle.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Bill
      Very interesting
      but I think we are heading towards an uncertain time
      Who and what do you know a little about

      Radera
  5. Esos árboles se ven preciosos. Milagros que nos regala la naturaleza.
    Un abrazo.

    SvaraRadera
  6. Oh my that is a gorgeous photo Mikael. :-D

    I agree with second Bill's comment. The Internet really has changed the world, and I think for the worse though. I think there are too many stupid people who are easily led by what they read on social media. I have no social media at all and think it is toxic.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much ananka
      There is so much nasty stuff out there on social media

      Radera