#1244

 

Jag har rostiga skärmar på saaben

det är inget konstigt med det när det är en saab

visst andra bilmärken rostar dom med i just skärmar

BMW Mercedes VW med mera 

jag kostade på med 4000 kr för 2 år sedan på en lack firma här i byn

av skärmarna

men det kom tillbaka igen efter 1 år

rosten alltså 

så nu så hade jag ingen lust att kosta på den igen

utan jag gör en konstgjord andning själv av rosten 

Rost är besvärligt att bota



Men jag lade ner några timmar nu under helgen

på skärmarna

Blästring grundning och ett lager stenskott skydd 


och om man vill ha det snyggt

då ska man inte komma till mig

utan jag fixar till det för att det ska hålla

i första hand 

utseende det glömmer jag 

Bara det håller över vintern så är jag glad 


Vi har även börjat plocka bort sommarens attirajler

och skickat in dom i växthuset i stället för grönsakerna som fanns där

känns att hösten är på väg nu


och jag snickra till en höst hylla på trappen

och den ny målade trappen 





och jag blev även klar med staketet på soldäcket idag

nu så återstår det några fönster på framsidan som ska få lite ny färg 


13 kommentarer:

  1. ...rust is the devil's work.

    SvaraRadera
  2. Nice painting job. I agree about fixing it to make it last.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Bill
      I hope it lasts through the winter

      Radera
  3. Great work on the car, well done. And lovely flowers. I think it is important to look after things and cars are so important. I'd be so lost without mine!

    SvaraRadera
  4. Your garden is looking very lovely Mike

    SvaraRadera
  5. I seem to recall that GM owned Saab for a while--- It's probably their fault. Lovely flowers!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, that's right
      From 1989 50% and 2000 100%
      unfortunately, GM did not understand saab very well
      Thanks Bill

      Radera
  6. Hay que tener cuidado con el óxido, que lo corrompe todo.
    Muy lindas las flores de tu jardín.
    Un abrazo.

    SvaraRadera
  7. Hay que tener cuidado con el óxido, que lo corrompe todo. LIndas las fotos de tu jardín.
    Un abrazo.

    SvaraRadera