#1233

 Idag så var jag till Norberg och lyssnade på Elvis

Ja vi stanna till i Norberg på vägen hem ifrån Avesta idag

Där i Norberg så pågår Elvis dagarna nu i helgen

och slut idag 

Dom firar Elvis och hans musik i 3 dagar 

Och jag måste medge att det var första gången som jag var dit

på just Elvis dagen 

Jan Johansen var där och sjöng idag

tillsammans med the Boppin cats 

sedan så avslutade det med ett synnerligen ett band ifrån orten 

jag är vän och bekant med 3 av dom 

som är ifrån orten här hemma

och dom gjorde ett strålande framträdande 

helst super och över förväntan 

för dom fick uppdraget att spela idag i sista minuten

för det var ett annat band som hade fått förhinder och fick ställa in

då kontakta man detta band 


Vi lämnade i sista sekunden 

för att sedan mötas av en rejält skyfall av åskregn

och ett blixt nedslag när vi var bakom scen

då hade bandet börjat sin sista låt 

och fick avsluta med omedelbar verkan dom också 

vi tog skydd av regnet på ica affären som låg närmast

sedan så stanna frun där

medans jag gick och hämta bilen under skyfallet

jo jag gick fram

för man kan aldrig springa ifrån regnet 

I bilen på vägen hem så satt jag halvnaken 

och hade kläderna på tork 


https://pentaxfoto.jalbum.net/P%C3%A5%20scenen/Elvis%20dagarna%20Norberg

10 kommentarer:

  1. Looks like it was a fun event except for the rain.

    SvaraRadera
  2. Looks like it was a good event. Hope music is good

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Roentare
      it was very good elvis music

      Radera
  3. ...for some, Elvis is still alive.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes that's how it is
      As well as michael jackson
      Thank you so much Tom

      Radera
  4. Mientras escuchemos sus canciones, lo mantendremos vivo.
    Feliz semana.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes that's how it is
      But I like Johnny Cash the best
      Thank you very much Ventana

      Radera
  5. Good to celebrate Elvis. He was groundbreaking and ahead of his time. Good photos Mikael :-D

    SvaraRadera