#1234

 Augusti








Sen sommar eller vad man ska kalla det

känns lite att det har ändrat sig av vädret

har man tur på mornarna så ser man en skön skogs dimma 

och det börjar likna snart höst snart igen 

Annars så målar jag på huset så fort man har tid med det

ja delar av huset

staket och trapp och diverse vita partier 

det blir några pensel drag varje dag efter jobbet 

så det tar upp all min tid nu efter jobbet 

men idag så var jag ledig ifrån penseln 

och det blir nog lika dant i morgon med

det har kommit in en regn period nu 

och vad jag förstår så ska det komma en hel del regn 


Har även börjat sett ut en tripp upp till fjällen 

över en helg eller dag

vi får se 

Idre fjäll ligger på en agenda för mig och dottern

skulle kanske passa bra i början av september månad 

bara mitt knä håller för denna vandring

det är det som oroar mig mest 

inte för väder och vind det kan man inte påverka 


För övrigt så gjorde jag ett iq test på mig själv 

jag blev påverkad av ett nyhets inlägg på msn nyheter

där presidenter från usa var med

det var väldigt olika värden från lågt till högt 

och ofta så låg dessa gamla presidenter ifrån 1800 talet

väldigt högt 

som till exempel Thomas jefferson på iq 153

det måste väl vara ett erkänt högt iq

JFK låg också högt 150 i iq

Abraham Lincoln var ett geni med sina 140 iq


värre var det med den nuvarande presidenten 

Joe Biden han ligger på 115 i iq

det är i förhållande ett högt värde

men kan gemföras med Donald Trump som har 145 i iq


Ja jag gjorde ett test själv som sagt 

och jag är av den typen som är mindre begåvad person

det var ingen nyhet för mig

det fick jag reda på redan i skolan att jag var 

men jag låg på knappa 80 poäng i iq testet 

bara så där för att få lite perspektiv på det hela 

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. They will soon be visible again during the autumn
      Thank you so much Tom

      Radera
  2. Those webs are amazing, great shots. We have had rain, rain and more rain. We haven't had a summer here at all this year! Which is a shame because there has been a decline in all insects over here. Hardly any bees or wasps or butterflies this year.

    Interesting about the IQs, I would score low too. I am also less gifted.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much ananka
      We've had some rain too
      but this weekend it will be beautiful again

      Radera