#888

 Igår så fick jag tillfälle att testa

mitt senaste objektiv


Ett sigma 18-35 art

ett objektiv så har varit på min önskelista

under en lång tid

Men eftersom inte sigma har kvar någon tillverkning

längre till Pentax så har det varit svårt att få tag i ett

Liksom Tamron

Men på beg marknaden så finns dessa kvar

och allt efter pentax kameror lämnar sina ägare 

så kommer dessa ut för försäljning förr eller senare

Ny pris på detta låg på 9,500 kr

då det fanns kvar för pentax

men det var allt för dyrt för mig då 

Jag kom över detta objektiv i ny skick för under halva det pris 


Så igår var vi till Nora och dess marknad i stan 

och jag passa på att testa det då

Verkar vara ett väldigt gediget pro objektiv bygge 

Bilder här

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslags%20Bilder/Nora%20marknad/

10 kommentarer:

  1. ...I would love a lens like that!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Tom
      I was very happy that I could buy it

      Radera
  2. Nice lens, Mikael, have fun with it.

    SvaraRadera
  3. I was a fan boy for Pentax gears. Now the standard is so good that it is not a must to stick to these old Pentax limited edition gear. The album pics look great.

    SvaraRadera
    Svar
    1. pentax limited is a classic for pentax and expensive
      Thank you so much roentare

      Radera
  4. I'm glad your were able to get one! That's great!

    SvaraRadera
  5. Si las fotografías que he visto en tu galería la has hecho todas con esa lenta, tienes razón para sentirte contento.
    Un abrazo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Ventana
      I am satisfied with this lens

      Radera