#869

 I söndags så besöktes Uppsala


och till en början så blev det ett besök först vi

Gamla Uppsala området en historik plats

https://sv.wikipedia.org/wiki/Gamla_Uppsala


 Sedan så blev det ett besök vid Uppsala

Domkyrka

https://sv.wikipedia.org/wiki/Uppsala_domkyrka

 

Och tanken var att jag skulle fortsätta även till slottet

och parken där efteråt

Men ovädret Hans kom i mellan 

Ovädret Hans gjorde en liten hälsning 

och det började att regna rätt så kraftigt 

Så vi avbröt senare Uppsala och körde hem igen 


Jag såg även att jag inte hade varit här på många år

för jag har inte en bild av det digitala från uppsala

i mitt arkiv 

Bara från film kameran och foto film 


och med tanke om att min semester 2023 är snart är slut nu

så kan jag redan nu göra min bedömning av den

och den får botten betyg

Detta är min andra sämsta semester 

I väderlek så att säga 

senast jag hade en sådan här dålig semester

var 1997-98 då hade jag en semester av 6 veckor

och det regnade i 6 veckor då

Denna semester så har det regnat i 3 veckor

första semester veckan var varm och med blå himmel

detta år

Men då hade jag halsfluss och käkade pencelin 

och det blev ju att vår tradition att besöka hjortnäs brygga

blev inställd i år 

så det blev ingen bra start på denna semester 

så det känns rätt så skönt att årets semester är slut snart 

så man får börja jobba igen


Nu tror jag inte att det blir några flera semester bilder 

i år dels för att det regnar nått så kraftigt

och det verkar  inte att sluta heller 

Men vad jag förstår så klagar dom över att

grundvatten nivåerna är låga fortfarande 


I mitt tänk så är dom aldrig låga 

utan det är bara ett politikst spel dom kör med 

och skulle dom mot förmodan vara låga

så är det bara att borra ljupare efter vatten 

varför gör dom inte det då

Jo det är därför att vatten nivåerna

inte är för låga i verkligheten

 

Vi hade vattenförbud nu i sommras här hemma

det var inte för att vi använde för mycket vatten 

utan det var kommunens vattenledningar som

läckte dag och natt 

Nu så är dom lappade och lagade tills nästa gång 


Uppsala.......

https://pentaxfoto.jalbum.net/Mixed%20Places/Uppsala


6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Yes, they are beautifully green
      Thanks so much Tom

      Radera
  2. La catedral es una gran joya arquitectónica y el paisaje que has fotografiado, se ve precioso.
    Un abrazo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you very much Ventana
      I'm very glad you liked it

      Radera
  3. The mounds and the sky make a great pair. Lovely photo!

    SvaraRadera