#883

 Jag kom ihåg Januari 2017

den 4 Januari 

Så var jag tidigt i väg med bilen på morgonen

vi hade det kallt väder

Väldigt kallt väder denna morgon 

Kvicksilvret på tempen låg närmare nere mot 30 minus grader 

Vart efter jag körde så blev det rapporter på p4 dalarna radion

om det kalla vädret

Personer ringde in till radion och rapporterade

sin temp och den ena efter den andra var värre än den andra 

tror att det slutade med 37 minus grader i norra dalarna

särna eller idre 

och snart är vi där igen

det är inte så många veckar kvar nu 

Lagom till dom extrema höga elpriser och pellets priser

som vi kommer att få även denna vinter 


Jag var på väg till Norns Bruk

https://sv.wikipedia.org/wiki/Norns_bruk

Denna tidiga kalla morgon 

Men det var så kallt väder där också

så jag ville inte gå ur bilen helst 

Så jag återkom hit igen lagom till sommaren

då var det varmare och lite längre bort på grusvägen

så finns en plats som heter knapptjärn 

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslags%20Bilder/Norns%20Bruk%20och%20Knapptj%C3%A4rn/ 

 

Sedan så får vi ju hoppas att det inte blir en vinter

med minus 30 grader denna vinter 

räcker med minus 5

10 kommentarer:

  1. ...a beautiful winter image, but I'm prepared to wait awhile.

    SvaraRadera
  2. The well looks so old and historical. Love the series.

    SvaraRadera
  3. No rush... The weather boffins are saying ours will be warm and dry. Not good at all.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I want snow but not so cold weather in winter
      rain in winter is not so much fun
      Thanks Bill

      Radera
  4. Los extremos son malos, ni excesivo frío ni excesiva calor. Un poco de frío que os sobra, vendría bien aquí y así equilibrar la temperatura.
    Un abrazo

    SvaraRadera
    Svar
    1. I agree with you on that
      Thank you very much ventana

      Radera
  5. The winter image is beautiful. I like the moon shot, great capture.

    SvaraRadera