#873

 Idag så var jag till skvatter Berget gruva


En okänd gruva och område för mig

Men en vacker gruva på alla vis

Dock så var gruvan full med vatten 

vi har ju haft en del nederbörd denna månad om man säger så 

så jag kom inte in i gruvan som jag ville 

Mina vatten säkrade kängor räckte inte till

på höjden på skaften 

har väldigt lite data över denna gruva och inte mer

än den var i drift under mitten av 1800 talet

Min fru var också med idag

det hör inte till vanligheten så det var roligt

att hon följde med 

dock så satt hon kvar vid bilen  för hon har som jag

svår atros i sina knän 

jag har bara i mitt vänstra knä än så länge

Gruvan befinner sig i Borlänge trakten 

och när jag annlände till bilen igen

så började det regna igen som på en beställning 

och det kom en rejäl dusch av regn


https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslags%20Bilder/Skvatterberget%20Gruva

4 kommentarer:

  1. ...the rain makes everything look fresh and green.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes indeed and the green smells so good too
      Thank you so much Tom

      Radera
  2. Looks like an ancient rainforest you are exploring. So gorgeous!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, we have had a lot of rain in the month of July
      Thank you so much roentare

      Radera