#868

 

Vi gick på Bio i Torsdags

det regnade då som det gör idag


Det  var kul att se på Bio igen

Kommer inte ihåg när jag var på en Bio senast

Denna gång så skulle vi se den nya filmen

Oppenheimer 

Den hade fått stora betyg att det skulle vara en stor film

och en av dom bästa filmerna som hade tillverkas

 Redan då så drog jag örorna åt mig när jag fick höra det betyget

För det är ju så

Om en film eller musik får 100 % betyg att vara bra

så brukar det inte

 stämma så bra

 

Jag kan ge betyget 2+ av 5 för filmen  

för det första så var filmen allt för lång

3 timmar

och för det andra så var det ett väldigt långt slut

nästan 1 timme

och jag bara satt och vänta

gör nu slut på filmen 

och för det tredje 

den var bara spännande i ca 15 minuter 

då dom testade bomben för första gången

ute i öknen 

Det var för mycket politik i filmen 

och för övrigt också en hel del sex också 

 

Politikst så var det ett himla tjat om

oppenheimer var en kommunist eller inte

hans älskarinna var en sådann tydligen

och en av oppenheimer nära vän var spion för sovjet  

Men som sagt det var en kul upplevelse att gå och se en bio film igen  

Dessvärre så var det en väldigt trång bio salong 

och man satt på varandra nästan

och jag fick en okänd manlig person på min vänster flank

och han luktade inte så bra 

om det var kläderna eller skorna eller om det var hela han det vet jag inte

 

12 kommentarer:

  1. A friend of mine went and saw it. He said it was ok but very loud. I haven't been to a movie in many years.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Bill
      Yes, that's right, there was a lot of noise in the movie

      Radera
  2. Veo la lluvia en muchas de las entradas y aquí llevamos una gran cantidad de meses de sequía y por si fuera poco, hace una hora la temperatura era de 42º.
    Un abrazo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okay that was very hot for you
      Here at home we have rain and thunder
      Thank you very much Miradas

      Radera
  3. Everyone is recommending this movie. I am procrastinating

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okay I saw it
      but only once
      Thanks roentare

      Radera
  4. ...I hope that we will have rain tomorrow.

    SvaraRadera
  5. Skall jag se den blir det via streaming ån gång i framtiden. Bioljud är alldeles för högt för mig. Tack för din recension.

    SvaraRadera
  6. Llevo ya también tiempo sin ir al cine. Con tantas películas que veo por tv, me basta y me sobra. Cuando salgo de la casa, me gusta pasear por lugares abiertos.
    Un abrazo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Also watch movies at home most of the time
      can be fun to watch a cinema movie with sometimes
      Thanks Ventana

      Radera