#765

 Jag har blivit jätte dålig på att leta på älg 

Förr så hitta jag alltid på dom

Jag visste vart jag skulle åka och jag fann dom


Idag så såg jag bara på en förstörd skog mark


och dåliga vägar som inte blir omhändertagna

efter all timmer transport

för det har väl inte skogsbolagen råd med längre

att underhålla vägarna 

Men jag fick mig en trevlig frukost stund i alla fall


och jag fundera vart är alla djuren !

 

Vad jag för sent ute trots att jag var på plats kl 05,00

i naturen

kan det vara så att jag får medge att all varg har plockat all älg 

för oss 

Men vart då är i så fall alla vargar
måste väl finnas 100 tals av dom då här i kloten skogarna 

och stora måste dom vara efter allt kött


Eller kan det vara så att jaktlagen skriver upp antal älg

bestånd mot vad det är på riktigt

inför älg jakten så fler för skjutas varje år 


Eller kan det vara i så fall att skogsbolagen inte vill ha någon älg

på sitt revir

för älg äter upp skogen för dom 


Ja jag bara undrar

Förr så  såg jag älg varje gång jag var ut 

Men nu är det en lyx vara att se en älg 


Mina bilder från dagen

https://pentaxfoto.jalbum.net/Pictures%20from%20the%20day-Bilder%20fr%C3%A5n%20dagen/2023-05-13/

4 kommentarer:

  1. ...i would love to visit this spot, thanks for taking my along.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you so much Tom
      I'm glad you enjoyed it

      Radera
  2. No ha sido una caminata cómoda, debido al mal estado del terreno.
    Saludos

    SvaraRadera
    Svar
    1. The roads were slightly worse than normal
      Thank you very much Miradas

      Radera