#750

 3 Sekunders regeln


Det är den regeln som gäller för bilen man har framför

man ska ligga på ett tryggt avstånd


Men en Polis en aspirant

Ville idag att den ska även gälla vid ett stopp tecken

Alltså vid en stopp skylt


Vi har haft denna regel men den försvann för 20 år sedan

Den regeln finns nu idag kvar i Danmark 


Vad är nu detta då jag har hittat på

Jo sonen min ringde upp mig idag och sade att nu så har jag fått böter

Igen !


Polisen körde utbildning i den stad han bor i nu idag

och det var en polis aspirant på 20-25 år som fångade sonen

på film vid ett stopp tecken

och förklarade att han inte hade stått kvar i 3 sekunder vid skylten

sonen hade (bara) stått stilla med bilen i 1,72 sekunder !!!

därför så fick han böter på 2,500 kronor idag 


Jag fråga sonen hur det ser ut på plats

finns där en skola

finns det ett övergångställe

finns det en farlig korsning

och så vidare


Men enligt sonen så är det fri sikt till vänster i ca 1 km 

och jag bara vråla i mobilen på jobbet av ren ilska 

och jag fråga han

Du skrev väl inte på boten och godkände den 

Jo jag hade inte nått val sade han

för jag har några föreliggande sedan tidigare 

och det kunde vara risk att körkortet drogs in 


Jo jag vet det och känner till rutinerna om det


Nu ska inte jag sitta här och svärta ner våran svenska polis

dom har enligt dom själva ett väldigt

högt förtroende !


Men vi skötsamma personer som kliver upp varje morgon

och kör till jobbet och jobbar och betalar skatt

och försöker att få vardagen att gå ihop varje dag

vi är ett väldigt lätt byte för polisen i sverige

 
Men på riktiga



 

2 kommentarer: