#771

 Igår så var det en ledig arbetsdag

samma som det är idag för många

men idag så är det en klämdag 

Jag valde att gå upp i vanlig tid i alla fall igår

och klockan ringde kl 05,00 som på en vardag 


Vad ska man göra då av en ledig dag från jobbet 

skönt att ta det lugnt och inte stressa runt av en massa måsten

Jo jag packa ihop kaffe och foto 

och tog mig en runda med bilen kring Smedjebacken

och Ludvika området 

och besökte två gruvor 

Besök turist gruvor 

det är lite bättre ordning vid dessa 


Jag har varit vid dessa tidigare men bilderna från dom har försvunnit 

med åren kan hända att dom låg på den hårddisk som gick sönder tidigare 

och det var även lite nyheter där vid gruvorna sedan sist jag var där 


Den första gruvan blev Flogberg gruva på Flogberget

Gruvan har anor från 1600 talet

fram till 1918 då gruvan slog igen 

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslags%20Bilder/Flogberget

8 kommentarer:

  1. ...the stories that this area could tell.

    SvaraRadera
    Svar
    1. A lot of history of this mine that is not known
      Thanks Tom

      Radera
  2. Love the gallery of mine photos. Well done, Mikael.

    SvaraRadera
  3. A mí se me rompió un disco duro y un técnico en informática, consiguió rescatar las fotografías del disco duro roto.
    Buen madrugón te has dado. Muy bello paisaje el de ti fotografía.
    Que tengas un buen fin de semana. Un abrazo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sad when you lose pictures
      Great that you were able to save your photos
      Thank you very much Miradas

      Radera
  4. This mine is very special. Love the tour within it through your camera

    SvaraRadera