#772

 Det är inte långt i mellan Flogberget

och Stollberget Gruva

Så nästa stopp för mig blev just

Stollberget

Här uppe på Stollberget campa vi över

med husvagnen för en tid sedan 

Varpå vi körde senare upp till Rättvik

och till classic car weekend 



Stollbergs gruvan har anor från 1100 talet 

och hörde till sveriges rikaste miniral fält 

och var troligtvis sveriges äldsta silver gruva 

med brytning redan på 1100 talet 


Denna gång så har jag framkallat bilderna

i Linux Datorn 

Tycker själv att bilderna får en mer neutral form

i Linux programvara 

och för övrigt så det jag kan med windows

det kan jag även göra med Linux 

så jag ser ingen skillnad  med det

annat än att Linux fungerar bättre


Det kändes i mina knän igår efter min vandring

kring skog och gruvor på torsdagen 

och efter ett hårt jobb i trädgården igår

så är mina knän skrot idag

Jag känner av min atros väldigt tydligt

jag tycker det är väldigt tråkigt

tänk om det kan bli så i framtiden att jag inte kommer ut alls

i natura för mina vandringar längre

https://pentaxfoto.jalbum.net/Bergslags%20Bilder/Stollberget%20Gruva

6 kommentarer:

  1. Te ha quedado una fotografía perfecta y con muy buenos colores.
    Un abrazo

    SvaraRadera
  2. ...you and your caught all the details, thanks!

    SvaraRadera
  3. Wonderful gallery, well done, Mikael.

    SvaraRadera